Улсын төсвөөс Улаанбаатар хотын түгжрэлийг сааруулахад Д.Сумъяабазар даргын үеээс эхлэн 420 тэрбум төгрөг хуваарилж эхэлсэн. Өмнө нь Нийслэлийн төсөв дээр автозамын ашиглалтын хураамжаас түгжрэлд бага хэмжээний хөрөнгө оруулалт хуваарилдаг байсан.
Гэсэн ч түгжрэл “0” зогсолт болтлоо хөгжив.
Нийслэлийн Засаг даргын нэгдүгээр орлогч Т.Даваадалай өчигдөр(2024.10.23) “оргил цагаар хотын түгжрэл 97.3 км хүрсэн” талаар мэдээлсэн.
Үр дүнд хүрээгүй арга хэмжээнүүд
Энэ дунд мэдээж алдарт BRT, LRT, дүүжин тээвэр, метро тойрог хурдны замуудыг мартаж болохгүй.
Бүтээн байгуулалтууд нь эхлээгүй ч энэ хугацаанд судалгаа, ТЭЗҮ боловсруулах болон төслийг хариуцаж буй нэгжүүдийн урсгал зардал буюу төсөв урсаад л байсан гэсэн үг.
Мэдэх ёстой зүйл: Хотын даац
ЗХУ-ын эрдэмтэд 1975 онд УБ хотыг 100 мянган авто машин, 500 мянган хүн амьдрахаар төлөвлөж байсан байна. Гэтэл одоо УБ хотод 1.6 сая хүн, 785 мянган тээврийн хэрэгсэл бүртгэлтэй байна. Анх төлөвлөсөн даацаасаа 3-8 дахин хэтэрсэн гэсэн үг. Үүн дээр УБ хотын харьяалалгүй, түр оршин суугаа, шилжин ирсэн хүн ам болон бүртгэлтгүй зорчиж байгаа орон нутгийн тээврийн хэрэгслүүд нэмэгдэнэ.
Түүнчлэн нийслэлд их, дээд сургуулийн 90, худалдаа үйлчилгээний 84.2, үйл ажиллагаа явуулж буй аж ахуйн нэгжүүдийн 70.4 хувь нь төвлөрдөг. Хотын авто замын сүлжээний урт 954 км-с 1136 км болж 19 хувиар нэмэгдсэн. Тээврийн хэрэгслийн тоо 234.2 мянгаас 624.8 мянга болж 2.4 дахин нэмэгдээд байна.
Иргэд юу хүсэв?
2023 онд авсан судалгаанд оролцогчдын 73 хувь нь автомашин ачилтын төлбөрийг 100 мянга болгон нэмснээр иргэд дуртай газраа автомашинаа байрлуулж, зохиомол түгжрэл үүсгэхгүй гэж хариулжээ.
Хамгийн их дэмжсэн ТОП-5 ажил
Түгжрэлд зарцуулсан мөнгө юу болов?
2023 онд 414 тэрбум төгрөгөөс 345 тэрбум төгрөг зарцуулсан байна.
Түгжрэл бууруулах сүүлийн үеийн төлөвлөгөө
Улаанбаатар хотын авто замын хөдөлгөөнд 570 орчим мянган машин оролцож байгаа нь улсын хэмжээнд бүртгэлтэй нийт тээврийн хэрэгслийн 80 орчим хувь. Оргил цагийн ачааллын үед авто тээврийн хэрэгслийн дундаж хурд 8,9-10,8 км/цаг байна. Эндээс үзэхэд 2030 онд 5 км/цаг, 2040 онд дээд цэгтээ хүрч бүтэн өдрөөр түгжрэх нөхцөл үүснэ” гэсэн урьдчилсан судалгааг Олон улсын Жайка байгууллагаас гаргаад байна.
20 минутын хот төслийн үндэсний хорооны дарга Р.Эрдэнэбүрэн
Тээврийн цагдаагийн алба:
Сэтгэгдэл үлдээх